Basil Ubeydi
Basil Ubeydi
Basil Ubeydi

Basil Ubeydi (20731)

İndirim Oranı : %50 İndirim
Fiyat : $1,400.00
İndirimli : $700.00

60x120 cm Çerçevesiz Ölçü

Görüntünün ötesinde sisler arasında kalmış siluetler insanda her zaman derin anlamlar bırakır. Yok olmuş medeniyetler asla yok olmazlar aslında ardında bilgi birikimi bırakırlar, bu bilgi birikimi onları yaşatır ve daha sonraki medeniyetlerin oluşumunda büyük etkisi olur. Bu bilgilere asla kolay ulaşılmaz, çaba gerektirir, yağlı boya tabloda da sanatçı uygarlığın geliştiği Mezopotamya bölgesindeki kültürlerin kalıntılarını eserde işlerken buna her zaman işaret etmektedir. Bilgi ve sanatı büyük bir uğraştan sonra görebilir, ulaşabilir ve sahip olabilirsin.

Benzer Eserler
  • 75x95 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    Atlara ne zaman bakılsa her zaman özgürlüğü hatırlatmaktadır. Resminde büyük bir bölümünü kaplayan kahve renkli at, soğuk mavi tonların içerisinde ve üzerine vuran ışıkla ilk dikkati çekmektedir. Atın yularını takip ettiğimizde atın özgürlüğünün masum bir çocuğun elinde kısıtlandığını görmekteyiz. Atın özgürlüğünü kolaylıkla kazanabileceğini bildiğimiz halde koşulsuz bağlılığı bize tekrardan hatırlatmaktadır.

    147
    $581.54
    $830.77
  • 75x95 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    Bu eser için Medeniyetlerin, uygarlıkların geçiciliğini ve hayatın devam ettiğini gösteren en güzel resimlerden biri diyebiliriz. Arka planda bulunan merdiven kalıntılarının üzerinden kim bilir kaç kişi geçmiş, Kumruların üzerinde bulunduğu duvarın önünde kim bilir kaç kişi oturmuştur. Hepsinin yerinde şu an yeller esiyor ve doğanın karşısında yavaş yavaş yok oluyor. İki kumrunun yan yana olduğu ve renklerinin beyaz oluşu umudu, hayatın devamlılığını gösteren en güzel sembollerden diyebiliriz.

    148
    $581.54
    $830.77
  • 60x80 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    İnsanoğlu doğa karşısında her zaman kendisini aciz hissetmiştir. Bu acizliği çeşitli korkuları da beraberinde getirmiş ve bir takım var olmayan yaratıkları zihninde yaratmıştır. Birçok uygarlıkların kültürlerinde bu tarz yaratıklara rastlanmakta ve çeşitli güzel sanatlara yansımalarını da görmekteyiz. Basil Ubeydi de yaşadığı coğrafyanın etkisinde kalmış ve sanatına yansıtmıştır. Dağlık bir zeminden yükselen, dikkatlice bakıldığında balık kuyrukları gibi görünen bu yaratık kontrolsüz bir şekilde etrafa savrulmakta ancak ortada bulunan bir el kontrolü sağlarcasına bir kontrol etkisi vermektedir. İnsanın bir nevi zihninde var olan kontrolsüz güçleri dizginlemek için mücadele vermesini anlatır niteliktedir.

    149
    $561.54
    $1,123.08
  • 60x80 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    Güç isimli tablonun bir devamı olan bu eserde yine aynı şekilde erkek bedeninin gücünü yücelten bir kurgu kullanan sanatçı, mitoloji ve insanın hayatında en önemli yere sahip olan kedi ile birlikte ele almıştır. Kedi dikkatli bir şekilde etrafa bakmakta sanki bazı tehlikelere karşı sahibini koruyormuş gibi bir izlenim vermektedir. Bir diğer yanda resmin arka planında karanlığın olması sanki bir tehlikenin başladığının işareti gibidir. Göğe ulaşmaya çalışmak gelen bazı tedirgin durumların birlikte işlenmesi zihinleri zorlayan çelişkili bir durumdur.

    151
    $561.54
    $1,123.08
  • 60x120 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    Hayatımız boyunca birçok uyarıya maruz kalırız ve bu uyarıcılara dikkatimizi bazen veriri bazen ise görmezden geliri. Dikkatimizi verdiğimiz an düşünceler birbirinin ardında gelir ve bazen içinden çıkılmaz bir hal alır. Yardım almaya çalışır farklı yöntemler deneriz ama o derinliğin içinden çıkmaz çok zordur. Basil Ubeydi' nin insanın iç dünyasına imgesel olarak yapmış olduğu bu yolculukta düşüncelerin derinliğine, içinden çıkılamaz durumlara ve bazen düşüncelerimizin bizleri yönettiğine güzel bir bakış sunmaktadır.

    170
    $700.00
    $1,400.00
  • 80x110 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    Resme bakıldığında çok güzel bir manzara insanın ilk dikkatini çeken unsurlardır. Ama gökyüzünün gittikçe kararması, manzaradaki detayların fluluğu normal bir manzaranın ötesinden artık resmin kavramsal bir boyut kazandığını görürüz. Gökyüzünden uzanan eller kuklaları yöneten düzenek ile çeşitli hareketleri yapmaktadır. Akla ilk olarak bölgenin dış güçler tarafından yönetildiğini getirse de düzenekten sarkan iplerin kopukluğu yönetimin ortadan kalktığını göstermektedir bu yağlı boya tabloda.

    635
    $746.15
    $1,492.31
  • 50x150 cm Çerçevesiz Ölçü
    İstanbul Hipodromunda zamanında koşuların yapıldığı dönemde at arabalarının döneceğini gösteren işaret olarak yapılmıştı ama daha sonraları daha da büyütülerek farklı anlamlarla günümüze kadar gelmiştir. Hangi imparator zamanında pek bilinmese de zamanında dışının bronz levhalarla kaplı olduğunu, gün içerisinde güneş ışınlarıyla birlikte ışık saçtığı bazı kaynaklarda geçmektedir. Osmanlı döneminde ise şehri depremlerden koruduğuna inanılan bir yapı haline gelmiş ve günümüze kadar varlığını korumuştur. Sanatçı Remzi Taşkıran İstanbul’un tarihinden her zaman etkilenmiş ve ilham almıştır. Bu ilhamla birlikte eserlerinde bu etkiyi görmek mümkündür. Örme sütunu konu alan bu resimde ana karakter olarak resmin merkezine oturtmuş ve tüm detaylarını etkili bir biçimde yansıtmıştır tuvaline.
    Yapım Yılı : 2019 %100 el yapımıdır.
    39978
    $1,227.69
    $1,753.85
  • 50x150 cm Çerçevesiz Ölçü
    Sultanahmet Meydanı’nda, ‘Hipodrom’da bulunan Obelisk (Dikilitaş) Mısır’ın 18 Sülâle hükümdarlarından III Thutmosis’in (MÖ 1502-1448) Asya’da kazandığı zaferlerin anısına 1450’de diktirdiği taştır. Yıllarca Mısırda kalmış ve daha sonra İstanbul’un yeni Romanın başkenti olacağı için şehri süslemek için, Mısır dan İstanbul’a getirilmiş ve bu günkü yerine dikilmiştir. Şu an Sultanahmet Caminin önünde yer almakta ve İstanbul’un en güzel antik anıtlarından biridir. Tabi ki Remzi Taşkıran da böyle hissetmekte etkileyici ve devasa yapısı sanatçıya ilham vermektedir. Obeliski tuvaline yansıtırken yeşillikler içerisindeki gizemini ve etkileyiciliğini bu eserde ön plana çıkarmıştır. Doğanın karşısındaki anıtın haşmetini daha da arttırmıştır. Etrafındaki kuşlar ve arka plandaki mavilikle eserin devasalığını ön plana çıkarmış ve esere bir de sanatsal açıdan bakmayı zorunlu kılmıştır.
    Yapım Yılı : 2019 %100 el yapımıdır.
    39979
    $1,227.69
    $1,753.85
  • 50x150 cm Çerçevesiz Ölçü
    Milattan sonra İmparator Marcianus tarafından 455 yıllarında dikildiği söylenen anıttır. Sütunun alt kaidesinde Yunan Zafer tanrıçası Nike’nin bir kabartması bulunmaktadır. Şehir Osmanlıların eline geçtiğinde bu kabartmadan dolayı adının Kıztaşı olarak değiştirildiği ve bulunduğu semtin adının da buradan verildiği söylenmektedir. Şu an yüksek binalar arasında kaldığı için pek görünmese de bulunduğu meydana gelindiğinde insanları eskisi gibi etkilemektedir. Sanatçı Remzi Taşkıran da aynı şekilde etkilenerek bu eseri ortaya çıkarmıştır. Görsel olarak doyuma ulaşan sanatçı Sütunun görüntüsünü duygularıyla harmanlayarak daha etkileyici çekici renklerle iki boyutlu olarak tuval üzerinde izleyenlerine sunmaktadır. Tarihin o yıpratıcı etkilerini fırçasıyla tuval üzerinde tuşelerken, anıtın etkileyici devasa formunu cennet gibi bir bahçe içerisine, kısıtlı tuval üzerine aktarmaya çalışmıştır.
    Yapım Yılı : 2019 %100 el yapımıdır.
    39980
    $1,227.69
    $1,753.85
  • 160x200 cm Çerçevesiz Ölçü
     Yapım Yılı : 2019 %100 el yapımıdır.
    600420
    $2,530.77
    $3,615.38