Masum Esaret | At Yağlı Boya Tablo Basil Ubeydi
Masum Esaret | At Yağlı Boya Tablo Basil Ubeydi
Masum Esaret | At Yağlı Boya Tablo Basil Ubeydi

Basil Ubeydi (147)

İndirim Oranı : %30 İndirim
Fiyat : $830.77
İndirimli : $581.54

75x95 cm Çerçevesiz Ölçü

 

Atlara ne zaman bakılsa her zaman özgürlüğü hatırlatmaktadır. Resminde büyük bir bölümünü kaplayan kahve renkli at, soğuk mavi tonların içerisinde ve üzerine vuran ışıkla ilk dikkati çekmektedir. Atın yularını takip ettiğimizde atın özgürlüğünün masum bir çocuğun elinde kısıtlandığını görmekteyiz. Atın özgürlüğünü kolaylıkla kazanabileceğini bildiğimiz halde koşulsuz bağlılığı bize tekrardan hatırlatmaktadır.

Benzer Ürünler
  • 60x80 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    Mitoloji her zaman sanatçıların duygularını düşüncelerini gerçekleştirmek için her zaman sanatçılara büyük ilham kaynağı olmuştur. Bulutların içerisinden yükselen kaslı erkek bedeni sanatçının erkek bedeninin güçlü yanı ve mağrur duruşunu yansıtmıştır. Renk paletini sınırlı tutan sanatçı burada ışık ve gölgenin gücünü etkin bir şekilde kullanmıştır.

    150
    $561.54
    $1,123.08
  • 60x80 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    İnsanoğlu doğa karşısında her zaman kendisini aciz hissetmiştir. Bu acizliği çeşitli korkuları da beraberinde getirmiş ve bir takım var olmayan yaratıkları zihninde yaratmıştır. Birçok uygarlıkların kültürlerinde bu tarz yaratıklara rastlanmakta ve çeşitli güzel sanatlara yansımalarını da görmekteyiz. Basil Ubeydi de yaşadığı coğrafyanın etkisinde kalmış ve sanatına yansıtmıştır. Dağlık bir zeminden yükselen, dikkatlice bakıldığında balık kuyrukları gibi görünen bu yaratık kontrolsüz bir şekilde etrafa savrulmakta ancak ortada bulunan bir el kontrolü sağlarcasına bir kontrol etkisi vermektedir. İnsanın bir nevi zihninde var olan kontrolsüz güçleri dizginlemek için mücadele vermesini anlatır niteliktedir.

    149
    $561.54
    $1,123.08
  • 60x120 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    Lacivertin en koyu haliyle derin bir arka plan onun üzerinde beyaz bir üzerinde yazıların bulundurduğu bir kumaş. Basil Ubeydi resimlerinde gizemi çok sever. Asla konuyu herkesin anlayacağı bir dille işlemez. Saatlerce bakmak ilgi göstermek ister resimleri. Bu resimde de Mezopotamya kültürünün derinliğinin yansıması gibi görebiliriz. Koyu zemin içerisinden dua eder gibi belli belirsiz görünen parmaklar, resmin üst kısmında bulunan beyaz kumaşa erişmeye çalışır gibi. Belki de buradaki beyaz kumaş kurtuluşa bir gönderme yapar, kim bilir. 

    628
    $700.00
    $1,400.00
  • 60x120 cm Çerçevesiz Ölçü

     

     

    Basil Ubeydi’nin yağlı boya tablolarında insanı düşündüren korkutan birçok öğeyi yan yana görmek mümkündür. Resme baktığımızda yine bir bulut yoğunluğunun ardından uzanan bir yaratığa ait olan kollar insanı korkutmak için yeterlidir. Genellikle kimliği gizlemek ve gerçeği gizlemek için kullanılan maske, antik dünyada ruh âlemiyle bağlantı kurduğuna inanılan kedi ile birlikte yan yana durmaktadır. İnsanların yaratmış olduğu dünyanın içerisinde yer alan ruhani sembollerle bilinmez dünyanın bir arada görünmesi gibidir.

    13938
    $700.00
    $1,400.00
  • 80x110 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    Resme bakıldığında çok güzel bir manzara insanın ilk dikkatini çeken unsurlardır. Ama gökyüzünün gittikçe kararması, manzaradaki detayların fluluğu normal bir manzaranın ötesinden artık resmin kavramsal bir boyut kazandığını görürüz. Gökyüzünden uzanan eller kuklaları yöneten düzenek ile çeşitli hareketleri yapmaktadır. Akla ilk olarak bölgenin dış güçler tarafından yönetildiğini getirse de düzenekten sarkan iplerin kopukluğu yönetimin ortadan kalktığını göstermektedir bu yağlı boya tabloda.

    635
    $746.15
    $1,492.31
  • 80x110 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    Gizemli puslu ve göz gözü görmeyen bir gökyüzü, oradan uzanan büyük güçlü bir el tanrının dünya üzerindeki insanlara müdahalesini göstermektedir bu yağlı boya tablo. Şehir surları önünde savaşçı Mezopotamyalılar yaylarını oklarını almış ve bu uzanan ele karşı direnmektedirler ama ne var ki tanrının bu gücü karşısında hiç bir uygarlık karşı gelemeyip yok olup gitmişlerdir.

    636
    $746.15
    $1,492.31
  • 60x120 cm Çerçevesiz Ölçü

    Görüntünün ötesinde sisler arasında kalmış siluetler insanda her zaman derin anlamlar bırakır. Yok olmuş medeniyetler asla yok olmazlar aslında ardında bilgi birikimi bırakırlar, bu bilgi birikimi onları yaşatır ve daha sonraki medeniyetlerin oluşumunda büyük etkisi olur. Bu bilgilere asla kolay ulaşılmaz, çaba gerektirir, yağlı boya tabloda da sanatçı uygarlığın geliştiği Mezopotamya bölgesindeki kültürlerin kalıntılarını eserde işlerken buna her zaman işaret etmektedir. Bilgi ve sanatı büyük bir uğraştan sonra görebilir, ulaşabilir ve sahip olabilirsin.

    20731
    $700.00
    $1,400.00
  • 50x150 cm Çerçevesiz Ölçü
    Milattan sonra İmparator Marcianus tarafından 455 yıllarında dikildiği söylenen anıttır. Sütunun alt kaidesinde Yunan Zafer tanrıçası Nike’nin bir kabartması bulunmaktadır. Şehir Osmanlıların eline geçtiğinde bu kabartmadan dolayı adının Kıztaşı olarak değiştirildiği ve bulunduğu semtin adının da buradan verildiği söylenmektedir. Şu an yüksek binalar arasında kaldığı için pek görünmese de bulunduğu meydana gelindiğinde insanları eskisi gibi etkilemektedir. Sanatçı Remzi Taşkıran da aynı şekilde etkilenerek bu eseri ortaya çıkarmıştır. Görsel olarak doyuma ulaşan sanatçı Sütunun görüntüsünü duygularıyla harmanlayarak daha etkileyici çekici renklerle iki boyutlu olarak tuval üzerinde izleyenlerine sunmaktadır. Tarihin o yıpratıcı etkilerini fırçasıyla tuval üzerinde tuşelerken, anıtın etkileyici devasa formunu cennet gibi bir bahçe içerisine, kısıtlı tuval üzerine aktarmaya çalışmıştır.
    Yapım Yılı : 2019 %100 el yapımıdır.
    39980
    $1,227.69
    $1,753.85
  • 50x150 cm Çerçevesiz Ölçü
    Bugün bulunduğu semte adını veren Çemberlitaş anıtı, İmparator Konstantin tarafından Roma da bulunan bir tapınaktan getirilmiştir. Başlangıçta üzerinde Apollon heykeli bulunurken Hristiyanlığın yayılmasıyla üzerindeki heykel Haç ile değiştirilmiştir. Şehir Osmanlıların eline geçtikten sonra üzerindeki haç çıkartılmış ve Yavuz Sultan Selim döneminde restore edilmiştir. Daha sonra bir yangında hasar görmüş ve Sultan II. Mahmut tarafından taşları güçlendirmek adına çemberler eklenmiş sonrasında ise bu isimle anılmaya başlanmıştır. Remzi Taşkıran usta fırçasıyla bu devasa anıtı tamamen zihinde yer alan yeşil bitki örtüsü içerisinde tasvir etmiştir. Taşların birleşim yerlerini ve taşları sabit tutan çemberleri çok rahat resimde görmek mümkün. İstanbul’un bu antik dönemden kalan anıtları hala görenleri hayret ettirmekte, sanat eserlerinde yansımaları ise hayranlık uyandırmaktadır.
    Yapım Yılı : 2019 %100 el yapımıdır.
    39981
    $1,227.69
    $1,753.85
  • 160x200 cm Çerçevesiz Ölçü
     Yapım Yılı : 2019 %100 el yapımıdır.
    600420
    $2,530.77
    $3,615.38