Basil Ubeydi (169)

İndirim Oranı : %50 İndirim
Fiyat : $1,400.00
İndirimli : $700.00

60x120 cm Çerçevesiz Ölçü

 

İnsanoğlunun içerisinde yer alan merak ve ulaşma arzusu sayesinde bu günlere gelinmiştir. Bu duygu gelişmeyi de beraberinde getirmektedir. Resmin ana merkezinde yer alan bir yere oturmuş insan figürü sağ kolunun altındaki yeşil küre insanoğlunun dünya üzerindeki hâkimiyetine atıfta bulunmaktadır. Bu güne kadar insanların sürekli yer değiştirmesi, kültürleri incelemesi öğrenmesi, bilim alanında gelişip uzaya kadar çıkması, resimdeki gezegen tasvirleri ve ellerin resmin her yerinde farklı farklı ele alması bunun en önemli göstergeleri olmuştur.

Eseriniz standart olarak üzerindeki çerçeve ile gönderilir. Aşağıdaki çerçeveler arasından farklı bir seçim yapmak isterseniz, sipariş tamamlama sayfasında sipariş notu bölümünde tercih ettiğiniz çerçevenin adını yazarak ücretsiz çerçeve değişimi yapabilirsiniz.
*Eskitme Altın ve Eskitme Gümüş çerçeveler eserin boyutunu 20 cm büyütür.
*Eskitme Siyah çerçeve eserin boyutunu 16 cm büyütür.
(Örneğin; 70x100 cm çerçevesiz ölçülü bir esere eskitme altın veya gümüş eklenirse ölçü 90x120 cm, eskitme siyah eklenirse 86x116 cm boyutunda olur.)
*Kasalı çerçeveler eserin boyutunu 2 cm büyütür.
(Örneğin; 70x100 cm çerçevesiz ölçülü bir esere kasalı çerçeveler eklenirse ölçü 72x102cm olur.)
Benzer Eserler
  • 75x95 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    Atlara ne zaman bakılsa her zaman özgürlüğü hatırlatmaktadır. Resminde büyük bir bölümünü kaplayan kahve renkli at, soğuk mavi tonların içerisinde ve üzerine vuran ışıkla ilk dikkati çekmektedir. Atın yularını takip ettiğimizde atın özgürlüğünün masum bir çocuğun elinde kısıtlandığını görmekteyiz. Atın özgürlüğünü kolaylıkla kazanabileceğini bildiğimiz halde koşulsuz bağlılığı bize tekrardan hatırlatmaktadır.

    147
    $581.54
    $830.77
  • 75x95 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    İnsanoğlu bir arada yaşamaya başladığından bu yana şehirleri kurmaya başlamışlar ve devasa yapılarla bu şehirleri daha görkemli hale getirmişlerdir. Tanrıya ulaşmak için yapılan bu yapılara her zaman daha büyüğünü eklemişler yalnız zamanın yıpratıcılığı karşısında her zaman yıkılıp yok olmuşdur. Bu resimde de sanatçı mükemmel deseniyle Gerçeküstücü bir yorumla bu eseri yaratmıştır. Bir yanda tanrının ihtişamını bir yanda da yıkık dökük mezopotamya uygarlığının kalıntısı ve resmin en çarpıcı noktası olan orta bölümde bir insanın yakarışı, hepsi bir arada mükemmel bir anlatımın harika yorumlanmasıdır.

    145
    $581.54
    $830.77
  • 60x80 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    İnsanoğlu doğa karşısında her zaman kendisini aciz hissetmiştir. Bu acizliği çeşitli korkuları da beraberinde getirmiş ve bir takım var olmayan yaratıkları zihninde yaratmıştır. Birçok uygarlıkların kültürlerinde bu tarz yaratıklara rastlanmakta ve çeşitli güzel sanatlara yansımalarını da görmekteyiz. Basil Ubeydi de yaşadığı coğrafyanın etkisinde kalmış ve sanatına yansıtmıştır. Dağlık bir zeminden yükselen, dikkatlice bakıldığında balık kuyrukları gibi görünen bu yaratık kontrolsüz bir şekilde etrafa savrulmakta ancak ortada bulunan bir el kontrolü sağlarcasına bir kontrol etkisi vermektedir. İnsanın bir nevi zihninde var olan kontrolsüz güçleri dizginlemek için mücadele vermesini anlatır niteliktedir.

    149
    $561.54
    $1,123.08
  • 60x120 cm Çerçevesiz Ölçü

     

     

    Basil Ubeydi’nin yağlı boya tablolarında insanı düşündüren korkutan birçok öğeyi yan yana görmek mümkündür. Resme baktığımızda yine bir bulut yoğunluğunun ardından uzanan bir yaratığa ait olan kollar insanı korkutmak için yeterlidir. Genellikle kimliği gizlemek ve gerçeği gizlemek için kullanılan maske, antik dünyada ruh âlemiyle bağlantı kurduğuna inanılan kedi ile birlikte yan yana durmaktadır. İnsanların yaratmış olduğu dünyanın içerisinde yer alan ruhani sembollerle bilinmez dünyanın bir arada görünmesi gibidir.

    13938
    $700.00
    $1,400.00
  • 80x110 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    Resme bakıldığında çok güzel bir manzara insanın ilk dikkatini çeken unsurlardır. Ama gökyüzünün gittikçe kararması, manzaradaki detayların fluluğu normal bir manzaranın ötesinden artık resmin kavramsal bir boyut kazandığını görürüz. Gökyüzünden uzanan eller kuklaları yöneten düzenek ile çeşitli hareketleri yapmaktadır. Akla ilk olarak bölgenin dış güçler tarafından yönetildiğini getirse de düzenekten sarkan iplerin kopukluğu yönetimin ortadan kalktığını göstermektedir bu yağlı boya tabloda.

    635
    $746.15
    $1,492.31
  • 70x90 cm Çerçevesiz Ölçü

     

    Basil Ubeydi bulunduğu coğrafyanın bilincinde olan ve onun kültürel katmanlarını eserlerinde sürekli kullandığından diğer resimlerinde değinmiştik. Bu yağlı boya tabloya baktığımızda bunu yine görmekteyiz. Mezopotamya’nın en güzel kıyafetleri içerisinde tasvir edilen tanrıça sanki geleceğin daha güzel olacağına dair, yüzünde bir tebessümle uzaklara bakmaktadır. Sanki göksel bir taht üzerinde oturan tanrıçanın üzerindeki renklerin canlılığı havanın ve daha aşağıda görülen şehir duvarlarının renklerinin soluk olmasıyla denge oluşturulmuştur.

    144
    $581.54
    $830.77
  • 60x120 cm Çerçevesiz Ölçü

    Görüntünün ötesinde sisler arasında kalmış siluetler insanda her zaman derin anlamlar bırakır. Yok olmuş medeniyetler asla yok olmazlar aslında ardında bilgi birikimi bırakırlar, bu bilgi birikimi onları yaşatır ve daha sonraki medeniyetlerin oluşumunda büyük etkisi olur. Bu bilgilere asla kolay ulaşılmaz, çaba gerektirir, yağlı boya tabloda da sanatçı uygarlığın geliştiği Mezopotamya bölgesindeki kültürlerin kalıntılarını eserde işlerken buna her zaman işaret etmektedir. Bilgi ve sanatı büyük bir uğraştan sonra görebilir, ulaşabilir ve sahip olabilirsin.

    20731
    $700.00
    $1,400.00
  • 70x170 cm Çerçeve Dahil Ölçü

    İstanbul Hipodromunda zamanında koşuların yapıldığı dönemde at arabalarının döneceğini gösteren işaret olarak yapılmıştı ama daha sonraları daha da büyütülerek farklı anlamlarla günümüze kadar gelmiştir. Hangi imparator zamanında pek bilinmese de zamanında dışının bronz levhalarla kaplı olduğunu, gün içerisinde güneş ışınlarıyla birlikte ışık saçtığı bazı kaynaklarda geçmektedir. Osmanlı döneminde ise şehri depremlerden koruduğuna inanılan bir yapı haline gelmiş ve günümüze kadar varlığını korumuştur. Sanatçı Remzi Taşkıran İstanbul’un tarihinden her zaman etkilenmiş ve ilham almıştır. Bu ilhamla birlikte eserlerinde bu etkiyi görmek mümkündür. Örme sütunu konu alan bu resimde ana karakter olarak resmin merkezine oturtmuş ve tüm detaylarını etkili bir biçimde yansıtmıştır tuvaline.
    Yapım Yılı : 2019 %100 el yapımıdır.
    39978
    $1,227.69
    $1,753.85
  • 70x170 cm Çerçeve Dahil Ölçü
    Bugün bulunduğu semte adını veren Çemberlitaş anıtı, İmparator Konstantin tarafından Roma da bulunan bir tapınaktan getirilmiştir. Başlangıçta üzerinde Apollon heykeli bulunurken Hristiyanlığın yayılmasıyla üzerindeki heykel Haç ile değiştirilmiştir. Şehir Osmanlıların eline geçtikten sonra üzerindeki haç çıkartılmış ve Yavuz Sultan Selim döneminde restore edilmiştir. Daha sonra bir yangında hasar görmüş ve Sultan II. Mahmut tarafından taşları güçlendirmek adına çemberler eklenmiş sonrasında ise bu isimle anılmaya başlanmıştır. Remzi Taşkıran usta fırçasıyla bu devasa anıtı tamamen zihinde yer alan yeşil bitki örtüsü içerisinde tasvir etmiştir. Taşların birleşim yerlerini ve taşları sabit tutan çemberleri çok rahat resimde görmek mümkün. İstanbul’un bu antik dönemden kalan anıtları hala görenleri hayret ettirmekte, sanat eserlerinde yansımaları ise hayranlık uyandırmaktadır.
    Yapım Yılı : 2019 %100 el yapımıdır.
    39981
    $1,227.69
    $1,753.85
  • 180x220 cm Çerçeve Dahil Ölçü
     Yapım Yılı : 2019 %100 el yapımıdır.
    600420
    $2,530.77
    $3,615.38